3 tips voor een creatieve website

Wat maakt een creatieve website zo goed dat bezoekers klanten worden? Het lijkt misschien niet altijd even simpel, maar met deze drie tips wordt het toch iets gemakkelijker!

1. Durf kleur te gebruiken

Kleuren wekken emoties op en het is dus ook geen geheim dat strategisch gekozen (branding) kleuren impact hebben op je website èn je bezoekers.

Het is zelfs zo dat herkenbare kleuren voor jouw brand, de herkenbaarheid en het vertrouwen in jouw merk met 80% vergroten! Dat is mega veel, zeker als je bedenkt dat maar 2-3% van jouw website bezoekers uiteindelijk klant worden. Een goede eerste indruk maken en opvallen is dus een noodzaak!

Door kleurentheorie te gebruiken op je website zorg je ervoor dat je opvalt en het wekt direct de interesse bij je klant. Ook zorgt je voor herkenbaarheid en wek je vertrouwen. Je creëert een unieke sfeer en klantbeleving die totaal anders is dan bij andere experts in jouw vakgebied. Al deze elementen samen zorgen er uiteindelijk voor dat de bezoeker vertrouwen krijgt in een samenwerking met jou. Waardoor je leads omzet in betalende klanten.

2. Gebruik interactieve elementen

Bewegende elementen trekken de aandacht van jouw bezoeker en zorgen er (deels onbewust) voor dat jouw website opvalt.

Wij mensen houden van bewegend beeld en er zijn veel verschillende manieren om dit toe te passen op jouw website.

Denk bijvoorbeeld aan het instellen van een achtergrond video of een parallax foto, waarmee je een interessant 3D effect creëert. De achtergrond foto scrollt langzamer mee dan de rest van de elementen op je website.  Zo creëer je diepte op je pagina en dus een interessant beeld voor de bezoeker.

Een andere toffe manier om aandacht vast te houden op je website is het toevoegen van animaties of transities op je pagina’s. In plaats van een vaststaande en statische elementen, maak je jouw website visueel aantrekkelijk door animaties of transities zoals in te stellen voor afbeeldingen, teksten of andere elementen die je op je website hebt toegevoegd. Je kunt elementen laten verschijnen, in laten schuiven of zelfs laten draaien of stuiteren. In Showit stel je deze animaties per element heel gemakkelijk zelf in.

3. Beperk het aantal pagina’s en maak een portfolio

‘Hoe meer hoe beter!’ gaat bij het maken van je website niet altijd op en in de meeste gevallen is het toch echt andersom.

Natuurlijk kan het zijn dat jij een website met 50 pagina’s nodig hebt, omdat je voor elk project dat je hebt gedaan of elk product dat jij verkoopt een aparte pagina wilt opzetten. Toch scoort een website met een beperkt aantal pagina’s over het algemeen beter.

Beeld je maar eens in dat je op een website terecht komt met meer dan 30 linkjes in de navigatie balk. Grote kans dat je overweldigd raakt en niet weet waar je moet beginnen! Je haakt af en zoekt verder naar een andere website.

Wanneer deze website vervolgens maar vijf tot zes pagina’s en duidelijke navigatie heeft wordt het veel gemakkelijker om te vinden wat je zocht.

Wil je je creatieve projecten laten zien aan jouw bezoekers en potentiele klanten? Maak dan gebruik van een portfolio pagina. Hierin laat jij in een oogopslag jouw favoriete werk zien, zonder dat je bezoeker tien keer moet doorklikken.

Minder kliks dus, minder linkjes en duidelijk vindbare informatie is een mega pluspunt voor jouw website. Houdt het dus bij de pagina’s die je nodig hebt in plaats van allerlei extra’s toe te voegen zonder duidelijke strategie voor je business.

‘Hoe minder, hoe beter’ dus!

Ben jij klaar voor een nieuw creatief design voor jouw website?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ben jij klaar voor de branding van jouw dromen?

Start jouw project

Samen creëeren we de merk identiteit die naadloos aansluit bij jouw persoonlijkheid, zodat jij die droomklanten kunt gaan aantrekken vanuit jouw unieke flow.

vraag hier de gratis Informatie gids aan