Brand design: Waarom jij als ondernemer niet zonder kan.

Branding, huisstijl, personal branding, brand design, merk identiteit: het betekent allemaal hetzelfde, namelijk de visuele uitstraling van jouw bedrijf en de manier waarop jij deze consistent inzet om jouw klanten aan te spreken.

Maar waarom is het zo belangrijk om te investeren in een passende branding identiteit? In deze blog leg ik je 5 redenen uit waarom jij als ambitieuze ondernemer niet zonder kan.

1. Je komt professioneel over

Hoe ziet een ‘Do It Yourself’ logo eruit in de ogen van jouw klant?

Juist als DIY…

Hoe kan je verwachten van jouw klant dat zij een hogere prijs gaat betalen voor jouw product, als jouw bedrijf er goedkoop uitziet?

Door te investeren in een doordachte branding laat jij jouw klant zien dat jij jouw bedrijf serieus neemt, prioriteiten stelt en jezelf èn haar op waarde inschat.

Je komt betrouwbaar en professioneel over, waardoor jij meer en gemakkelijker klanten binnenhaalt. Zo kan je ook eindelijk een hogere prijs vragen voor je dienst of product.

2. Je draagt een consistente merk boodschap uit

Door keer op keer jouw logo elementen te gebruiken die jouw unieke stijl uitstralen, creëer je een consistente merkboodschap die bijdraagt aan betrouwbaarheid en herkenbaarheid.

Jouw merk voelt niet meer als los zand, maar als een sterk geheel en omdat jij precies weet elk element je wanneer moet gebruiken, kan jij hiermee zelfverzekerd jouw bedrijf in de schijnwerpers zetten.

3. Je bent herkenbaar tussen jouw concurrenten

Voel jij je wel eens onzichtbaar tussen al die anderen die hetzelfde doen als jij?…

De leukste klanten die aan de lopende band bij dezelfde onderneemster instappen, terwijl jij keihard werkt om überhaupt een klant binnen te halen. Door jouw uniekheid en eigenheid te gebruiken in een doordachte branding, wordt jij echt herkenbaar als de expert in jouw vakgebied en trek jij gemakkelijker klanten jouw richting op!

Geen 13 in een dozijn meer, maar een unieke branding met een doordachte strategie.

4. Je bespaart tijd

Bedenk je eens hoeveel tijd je kunt besparen en aan andere dingen binnen je bedrijf kan besteden, als je niet steeds maar weer zelf je logo en je huisstijl kleuren hoeft aan te passen aan de laatste trends?!

Trends gaan namelijk voorbij, waardoor een eigen gemaakte branding toch elke keer weer nèt niet als ‘jou’ voelen en je telkens weer geneigd bent om maar aanpassingen te blijven maken.

Met een strategisch ontworpen huisstijl heb je altijd een passend element voor elk moment, waardoor je gemakkelijker consistent kunt blijven in het uitdragen van je merk boodschap. Scheelt een hoop tijd en frustratie 😉

5. Je geeft je klant een inkijkje in de waarde die jij te bieden hebt

Een goedkoop ogend logo zal klanten aantrekken die op zoek zijn naar iets goedkoops, terwijl een luxe en stijlvolle branding klanten aantrekt die een totale beleving willen en bereid zijn om daar meer voor te betalen.

Door middel van een authentieke branding laat jij jouw unieke waarde zien, waarmee jij jouw droomklant gemakkelijker aantrekt en tegelijkertijd een hogere prijs kunt vragen voor jouw dienst of product.

Een brand design hoort daarom het niveau uit te stralen waar jij naar toe wilt groeien met je bedrijf, niet waar je nu staat.

Wil jij ook met zelfvertrouwen jouw droomklant aantrekken met een merk identiteit die naadloos aansluit bij jouw doelen en ambitie? Stuur me een berichtje en ik stuur je de branding & webdesign informatie brochure gratis toe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ben jij klaar voor de branding van jouw dromen?

Start jouw project

Samen creëeren we de merk identiteit die naadloos aansluit bij jouw persoonlijkheid, zodat jij die droomklanten kunt gaan aantrekken vanuit jouw unieke flow.

vraag hier de gratis Informatie gids aan